Zimowy biwak z Uderz w Drogę

Patrycja i Mateusz z Uderz w drogę nie próżnują i wykorzystują każdą wolną chwilę na podróż. Tym razem wraz z namiotem Alutop 3 wybrali się na zimowy biwak. Tak zrelacjonowali nam swoje mroźne doświadczenia:

Biwak zimą to zupełnie inny wymiar podróżowania. Jeśli myślałeś, że latem wszystko zajmuje dużo czasu, to zimą potrzeba go jeszcze więcej! Prawdziwa szkoła tego, jak powinno wyglądać podróżowanie w trybie "slow".

Wybraliśmy się na niego jak na każdy inny biwak, zabierając ze sobą dużą ilość ciepłych rzeczy, skarpet, podgrzewaczy do rąk i nóg, kocy wraz z kubkami termicznymi, do których wieczorem wlewaliśmy napoje rozgrzewające.

Wybraliśmy się w okolice Karapcza, gdyż naszym celem było wyjście następnego dnia na szlak. Stanęliśmy na końcu Drogi Sudeckiej w Borowicach, tuż przed zakazem wjazdu. Jest tam niewielki parking, który prezentował się bardzo klimatycznie cały zasypany grubą warstwą śniegu. Rozpaliliśmy ognisko, rozłożyliśmy markizę i podgrzaliśmy wino. W ruch poszły podgrzewacze do stóp, koce na fotele i w ten sposób można było celebrować pierwszy biwak w bajkowej scenerii zasypanych gór.

Nasze pierwsze spanie w minusowej temperaturze, w śnieżnej aurze zaliczyliśmy w styczniu. Czekaliśmy na nie kilka ładnych lat, w końcu porządnie zmotywowani chęcią wydłużenia sezonu postanowiliśmy zainwestować w webasto.

Pierwsze o czym muszę wspomnieć, to wręcz luksusowy komfort cieplny. W namiocie już po kilkunastu sekundach zrobiło się przyjemnie ciepło. Co ciekawe, nasz model, czyli Alutop 3 nie wytraca szybko ciepła - szczerze powiedziawszy, spodziewałam się, że już po chwili od wyłączenia grzania będzie w nim lodowato.

Bardzo pozytywnie zaskoczył nas również fakt, że na ściankach nie zbierał się kondensat. Jego minimalną ilość zauważyliśmy na ścianie od strony nóg.  W namiocie spaliśmy bez podpinki wewnątrz namiotu. Najwięcej problemu przysporzyły nam zamarznięte okucia, które bez większego wahania i obaw, mogliśmy potraktować młotkiem. Rano bardzo pomocny okazał się także "śmiatek", mikromiotełka, którą mogliśmy strząsnąć zalegający śnieg z namiotu i daszków. Przed zamknięciem warto namiot jeszcze raz dokładnie osuszyć za pomocą webasto i wsadzić do niego woreczki zbierające wilgoć, by wasz namiot bez szwanku przetrwał te niedogodne warunki.

Bestsellery

Zobacz nasze najlepiej sprzedające się produkty oraz promocje.

Ostatnie wiadomości

Targi FIBO 2024: Najnowsze Trendy i Innowacje w Branży... W dniach 11-13 kwietnia nasza ekipa marketingowa wybrała się do Kolonii na największe w Europie targi fitness FIBO.
Rebranding marki BowFlex W roku 2023, BowFlex, firma powszechnie uznawana za pioniera w branży fitnessu domowego, dokonała znaczącej przemiany, przekształcając się z wcześniejszej nazwy Nautilus,...
Porównanie Aplikacji JRNY i iFit: Która jest lepsza... W dzisiejszym świecie technologii fitness aplikacje stały się nieodłącznym narzędziem w naszym codziennym życiu. Pomagają nam śledzić postępy, planować treningi i utrzymywać motywację na...
Jak wybrać bieżnię do domu Wybór tej właściwej, wymarzonej bieżni do domu może być trudnym zadaniem. Na rynku obecne jest mnóstwo modeli od bardziej lub mniej znanych producentów. Wiele z nich może wydawać się podobnych...